- LAMIA NEWS - https://www.lamianews.gr -

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την κατασκευή της παραλιακής οδού Αγίου Κωνσταντίνου

Αποσκοπούντες στην ομαλή, ασφαλή και εύρυθμη διεξαγωγή της οδικής κυκλοφορίας λόγω εργασιών για την κατασκευή της παραλιακής οδού Αγ. Κωνσταντίνου (Ν.Ε.Ο. 1) – Τμήμα έργου: Χ/Θ 0+440 έως Χ/Θ 1+340 στο πλαίσιο του έργου: «Ανακατασκευή της παραλιακής οδού Αγ. Κωνσταντίνου (Ν.Ε.Ο.1) από Ι.Κ. με οδό της Κ.Δ. 45 έως Ι.Κ. με κλάδο 1 Α.Κ. Λατομείου και του Ισόπεδου Κόμβου της Ανατολικής εισόδου Καμένων Βούρλων».

ΑΠ Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε

α) Την εφαρμογή προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων λόγω εργασιών για την κατασκευή της παραλιακής οδού Αγ. Κωνσταντίνου (Ν.Ε.Ο. 1) – Τμήμα έργου: Χ/Θ 0+440 έως Χ/Θ 1+340 στο πλαίσιο του έργου: «Ανακατασκευή της παραλιακής οδού Αγ. Κωνσταντίνου (Ν.Ε.Ο.1) από Ι.Κ. με οδό της Κ.Δ. 45 έως Ι.Κ. με κλάδο 1 Α.Κ. Λατομείου και του Ισόπεδου Κόμβου της Ανατολικής εισόδου Καμένων Βούρλων», σύμφωνα με τη συνημμένη μελέτη και τα προβλεπόμενα τυπικά σχέδια, όπως αυτά αναφέρονται στο (γ) σχετικό έγγραφο. Όλες οι εργασίες, που περιλαμβάνουν κατά κύριο λόγο εκσκαφές μικρής κλίμακας, κατασκευή οδοστρωσίας, ασφαλτικών, κρασπεδώσεις και πλακοστρώσεις νησίδων και πεζοδρομίων, έργα αποχέτευσης ομβρίων (φρεάτια και αγωγούς), ηλεκτροφωτισμό και σήμανση, θα υλοποιηθούν κατά φάσεις, ώστε να κατασκευαστεί το τμήμα της παραλιακής οδού Αγίου Κωνσταντίνου (σύμφωνα με τις σχετικές εγκεκριμένες μελέτες) από Χ/Θ 0+440 ως Χ/Θ 1+340.

β) Η κατασκευή του έργου θα πραγματοποιηθεί σε δύο κύριες φάσεις, Α2 και Β. Πριν την έναρξη της φάσης Α2 προβλέπεται η δευτερεύουσα (προπαρασκευαστική) υποφάση Α1, ως κάτωθι:

 Υποφάση Α1

  1. i) Θα πραγματοποιηθούν προπαρασκευαστικές εργασίες σε μικρό τμήμα του έργου και συγκεκριμένα από Χ/Θ 1+133 έως Χ/Θ 1+340, αποκλειστικά στη δεξιά οριογραμμή του ρεύματος κυκλοφορίας προς Λαμία. Οι εργασίες αυτές αφορούν στην προσωρινή διαπλάτυνση του οδοστρώματος στο εν λόγω τμήμα εις βάρος του πεζοδρομίου, ώστε να εξασφαλιστεί το ελάχιστο απαιτούμενο πλάτος ζώνης κυκλοφορίας για την εξυπηρέτηση και των δύο κατευθύνσεων κυκλοφορίας στο ήμισυ της υφιστάμενης διατομής της οδού (προς την πλευρά της θάλασσας), κατά τη φάση Α2.
  2. ii) Συγκεκριμένα, το νέο προσωρινό κράσπεδο θα υλοποιηθεί παράλληλα προς την αριστερή οριογραμμή (σημερινή κεντρική νησίδα) της κατεύθυνσης κυκλοφορίας προς Λαμία και σε σταθερή απόσταση 6,50m από αυτή. Τα υφιστάμενα φρεάτια υδροσυλλογής στο υπόψη τμήμα θα καταργηθούν και στη θέση τους θα υλοποιηθεί επιφανειακό προσωρινό κανάλι απορροής όμβριων, καλυμμένο με σχάρα που θα διασχίζει εγκάρσια το πεζοδρόμιο και θα απολήγει στη θάλασσα. Εφόσον υπάρχει αγωγός προερχόμενος από ανάντι, θα αποκατασταθεί προσωρινά η συνέχεια του προς το κατάντι τμήμα, με αγωγό όμοιας διαμέτρου στη θέση του φρεατίου.

iii) Oι εν λόγω προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα υλοποιηθούν σύμφωνα με το πρότυπο σχέδιο 2.1.1 των ΟΜΟΕ-ΣΕΕΟ, για εργοτάξιο μακράς διάρκειας σε υπεραστικές οδούς (εκτός αυτοκινητοδρόμων), με τις αναγκαίες προσαρμογές στις τοπικές συνθήκες. Εξασφαλίζεται πλάτος λωρίδας κυκλοφορίας 3,25m σε όλο το μήκος της εργοταξιακής ζώνης, πλέον περιθωρίων ασφαλείας όπως προβλέπονται στις ΟΜΟΕ- ΣΕΕΟ. Η μέγιστη ταχύτητα κυκλοφορίας των οχημάτων ορίζεται σε 30Km/h λόγω του αστικού χαρακτήρα της περιοχής.

 Φάση Α2

  1. i) Κατά την Φάση Α2, η κυκλοφορία τίθεται κατά κύριο λόγο προς την πλευρά του οικισμού και κατασκευάζεται το προς τα δεξιά τμήμα του έργου. Εξαίρεση αποτελεί τμήμα από τη Χ/Θ 1+100 περίπου ως τη Χ/Θ 1+340 στο οποίο η κυκλοφορία τίθεται στο διαπλατηθέν κατά την υποφάση Α1 τμήμα (για λόγους ανεπάρκειας εύρους διατομής) και κατασκευάζεται το προς τα αριστερά τμήμα του έργου. Επισημαίνεται ότι στο τμήμα από Χ/Θ 0+600 ως Χ/Θ 1+100 η κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Αθήνα τίθεται επί του υφιστάμενου παράδρομου, ώστε αφενός να εξασφαλιστεί μεγαλύτερο πλάτος εργασιών και αφετέρου να αξιοποιηθεί η υφιστάμενη νησίδα για τον διαχωρισμό των κατευθύνσεων κυκλοφορίας.
  2. ii) Για τη διαμόρφωση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων ελήφθησαν υπόψη τα πρότυπα σχέδια 2.1.1 και 2.1.2 των ΟΜΟΕ-ΣΕΕΟ, για εργοτάξια μακράς διάρκειας σε υπεραστικές οδούς (εκτός αυτοκινητοδρόμων), με τις αναγκαίες προσαρμογές στις τοπικές συνθήκες. Η μέγιστη ταχύτητα κυκλοφορίας των οχημάτων ορίζεται σε 30Km/h λόγω του αστικού χαρακτήρα της περιοχής. Εξασφαλίζεται πλάτος λωρίδας κυκλοφορίας 3,25m ανά κατεύθυνση σε όλο το μήκος της εργοταξιακής ζώνης πλέον περιθωρίων ασφαλείας όπως προβλέπονται στις ΟΜΟΕ-ΣΕΕΟ, με εξαίρεση τμήμα μήκους περί τα 50m με κέντρο στη Χ/Θ 0+315, όπου το πλάτος κυκλοφορίας / στην κατεύθυνση προς Λαμία μειώνεται τοπικά από 3,25m σε 3,00m, λόγω των/ υφιστάμενων, πρόσφατα κατασκευασμένων σε προγενέστερη εργολαβία κρασπεδωμένων – πλακοστρωμένων νησίδων του κόμβου I.Κ. 1.

Φάση Β

  1. i) Κατά την Φάση Β, η κυκλοφορία τίθεται κατά κύριο λόγο στο κατασκευασμένο στη Φάση Α2 ήμισυ της παραλιακής οδού (κατά κανόνα προς την πλευρά της θάλασσας) και κατασκευάζεται το προς τα αριστερά τμήμα του έργου. Εξαίρεση αποτελεί τμήμα από τη Χ/Θ 1+100 περίπου ως τη Χ/Θ 1+340 στο οποίο εφαρμόζεται το αντίστροφο, δηλαδή η κυκλοφορία βρίσκεται προς την πλευρά του οικισμού και η ζώνη εργασιών προς τη θάλασσα. Πριν την έναρξη της Φάσης Β θα πραγματοποιηθεί μικρής κλίμακας υψομετρική προσαρμογή του οδοστρώματος μεταξύ του υλοποιημένου σε Α2 Φάση τμήματος της οδού και του υφιστάμενου στο τμήμα Χ/Θ 1+340- 1+400 περίπου, ώστε να καταστεί δυνατή η σύνδεση υφιστάμενου και νέου έργου. Οι εν λόγω εργασίες αφορούν μικρής κλίμακας παρεμβάσεις που περιορίζονται σε συγκεκριμένο σημείο του έργου και θα υλοποιηθούν με σήμανση εργοταξίου μικρής διάρκειας.
  2. ii) Για τη διαμόρφωση των κυκλοφοριακών διαρρυθμίσεων ελήφθησαν υπόψη τα πρότυπα σχέδια 2.1.1 και 2.1.2 των ΟΜΟΕ-ΣΕΕΟ, για εργοτάξια μακράς διάρκειας σε υπεραστικές οδούς (εκτός αυτοκινητοδρόμων), με τις αναγκαίες προσαρμογές στις τοπικές συνθήκες. Εξασφαλίζεται πλάτος λωρίδας κυκλοφορίας 3,25m ανά κατεύθυνση σε όλο το μήκος της ργοταξιακής ζώνης πλέον περιθωρίων ασφαλείας όπως προβλέπονται στις ΟΜΟΕ-ΣΕΕΟ. Η μέγιστη ταχύτητα κυκλοφορίας των οχημάτων ορίζεται σε 30Km/h λόγω του αστικού χαρακτήρα της περιοχής. Ιδιαίτερα επισημαίνεται ότι στο νότιο άκρο της προσωρινής κυκλοφοριακής διαρρύθμισης, η συναρμογή πραγματοποιείται αμέσως μετά τη συμβολή της εγκάρσιας οδού στον ισόπεδο Κόμβο Ι.Κ.1, με κατάλληλη προσαρμογή των προβλέψεων της οδηγίας ΟΜΟΕ-ΣΕΕΟ, καθώς δεν υπάρχει σχετικό πρότυπο σχέδιο. Στην περιοχή αυτή θα απαιτηθεί η καθαίρεση και προσωρινή ασφαλτόστρωση μικρού τμήματος της κεντρικής νησίδας διαχωρισμού του κόμβου, προκειμένου να καταστεί εφικτή η μετάθεση της κυκλοφορίας από την μια πλευρά της οδού στην άλλη. Η νησίδα θα αποκατασταθεί στην αρχική της μορφή μετά το πέρας των εργασιών, με σήμανση εργοταξίου μικρής διάρκειας σύμφωνα με τις ΟΜΟΕ-ΣΕΕΟ.

β) Οι προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα εφαρμοσθούν από την Τετάρτη 02-07-2025 έως και την Κυριακή 30-11-2025 και οι εργασίες θα εκτελούνται από την ανατολή έως και πριν τη δύση του ηλίου.