Αποσκοπούντες στην ομαλή, ασφαλή και εύρυθμη διεξαγωγή της οδικής κυκλοφορίας λόγω εργασιών για την κατασκευή του Ισόπεδου Κυκλικού Κόμβου της ανατολικής εισόδου Καμένων Βούρλων στο πλαίσιο του έργου: «Ανακατασκευή της παραλιακής οδού Αγ. Κωνσταντίνου (Ν.Ε.Ο.1) από Ι.Κ. με οδό της Κ.Δ. 45 έως Ι.Κ. με κλάδο 1 Α.Κ. Λατομείου και του Ισόπεδου Κόμβου της Ανατολικής εισόδου Καμένων Βούρλων».
Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε
α) Την εφαρμογή προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων λόγω εργασιών για την κατασκευή του Ισόπεδου Κυκλικού Κόμβου της ανατολικής εισόδου Καμένων Βούρλων του έργου: «Ανακατασκευή της παραλιακής οδού Αγ. Κωνσταντίνου (Ν.Ε.Ο.1) από Ι.Κ. με οδό της Κ.Δ. 45 έως Ι.Κ. με κλάδο 1 Α.Κ. Λατομείου και του Ισόπεδου Κόμβου της Ανατολικής εισόδου Καμένων Βούρλων», σύμφωνα με τη συνημμένη μελέτη και τα προβλεπόμενα τυπικά σχέδια, όπως αυτά αναφέρονται στο (γ) σχετικό έγγραφο. Όλες οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν σε δύο επιμέρους στάδια/ υπο-φάσεις, τμηματικά, έτσι ώστε να προκληθεί η μικρότερη δυνατή αναστάτωση. Πιο συγκεκριμένα:
Κατά το στάδιο Γ.1 θα πραγματοποιούνται εργασίες στη νότια ημιδιατομή της Ν.Ε.0.1 περί το δυτικό όριο του έργου (προς Λαμία), που περιλαμβάνουν την κατασκευή ροβλεπόμενου σωληνωτού αγωγού όμβριων, κρασπεδορείθρων, φρεατίων και πεζοδρομίων, καθώς και την εγκατάσταση της τελικής σήμανσης και ασφάλισης στην περιοχή αυτή. Η κυκλοφορία θα διέρχεται από τον ήδη κατασκευασμένο κυκλικό κόμβο, καταργώντας δηλαδή την προσωρινή παράκαμψη μέσω της οδού Βύρωνος, με εφαρμογή τοπικής στένωσης στην περιοχή εργασιών.
Στη συνέχεια (στάδιο Γ.2), θα αποδοθεί στην κυκλοφορία το σύνολο του έργου, με εξαίρεση τα έργα οδοφωτισμού και τμήμα των κρασπέδων, πεζοδρομίων, έργων όμβριων, σήμανσης και ασφάλισης περί το προς Αθήνα άκρο του έργου. Σημειώνεται ότι η προσωρινή κυκλοφοριακή διαρρύθμιση κατά το στάδιο Γ.2 θα παραμείνει σε ισχύ για μεγάλο χρονικό διάστημα (πιθανόν το θέρος 2025), καθώς κατά την περίοδο αυτή προγραμματίζονται εργασίες συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ με εκτροπές κυκλοφορίας στη Ν.Ε.0.1, και είναι επιθυμητό να μην συμπέσουν με εργασίες κατασκευής του υπόψη έργου.
Ειδικότερα κατά το στάδιο Γ.1 θα εφαρμοσθούν τα κάτωθι:
- Στο προς Αθήνα άκρο του έργου (Χ/Θ 0-090 ως Χ/Θ 0+000), θα τοποθετηθούν προσωρινά πλαστικά στηθαία πληρούμενα με νερό κατά μήκος της αριστερής (κατά τη χιλιομέτρηση) οριογραμμής της οδού, όπου δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί τα έργα κρασπεδώσεων, πεζοδρομίου και αγωγών ομβρίων. Επί των στηθαίων θα εγκατασταθούν πινακίδες καθοδήγησης (Ρ-52α και Π-78), και θα υλοποιηθεί κίτρινη εργοταξιακή διαγράμμιση στο οδόστρωμα.
- Κατά την προσέγγιση (από Αθήνα), θα υλοποιηθεί σήμανση ζώνης προειδοποίησης, με εγκατάσταση προσωρινών πινακίδων Κ-20 (προειδοποίηση για εκτέλεση έργων) και Ρ-30 (απαγόρευση προσπέρασης), καθώς και σταδιακή μείωση του ορίου ταχύτητας σε 30χλμ./ώρα.
- Στο προς Λαμία άκρο του έργου (Χ/Θ 0+402 ως Χ/Θ 0+482,78 – τέλος έργου) θα πραγματοποιείται ο περιορισμός της διερχόμενης κυκλοφορίας στο προς βορρά άκρο της οδού προκειμένου να υλοποιηθούν υπολειπόμενες εργασίες που περιλαμβάνουν την κατασκευή προβλεπόμενου σωληνωτού αγωγού ομβρίων, κρασπεδορείθρων, φρεατίων και πεζοδρομίων, καθώς και την εγκατάσταση της τελικής σήμανσης και ασφάλισης στην περιοχή αυτή.
Στην περιοχή αυτή η ζώνη κυκλοφορίας καθορίστηκε λαμβάνοντας υπόψη το υφιστάμενο άκρο του ασφαλτικού οδοστρώματος (βάσει αποτύπωσης του Αναδόχου τον Μάιο 2025), και διατηρώντας ελεύθερη για κυκλοφορία ζώνη πλάτους 2×3,25=6,50m. Εκατέρωθεν αυτής προβλέπονται ερείσματα πλάτους 1,20m, επί των οποίων θα εγκατασταθούν πλαστικά στηθαία πληρούμενα με νερό καθώς και οι αναγκαίες πινακίδες προσωρινής σήμανσης.
Η προσωρινή κυκλοφοριακή διαρρύθμιση κατά την προσέγγιση στο τμήμα αυτό από Λαμία διαμορφώθηκε σύμφωνα με τις ΟΜΟΕ-ΣΑΟ (πρότυπο σχέδιο 2.1.1 “Στένωση λωρίδας” για εργοτάξια μακράς διάρκειας επί υπεραστικών οδών, με κατάλληλη προσαρμογή στις τοπικές συνθήκες.
Στο υπόλοιπο τμήμα του έργου έχει υλοποιηθεί η προβλεπόμενη στη σχετική μελέτη τελική σήμανση και ασφάλιση του έργου. Συμπληρωματικά προβλέπεται η τοποθέτηση προσωρινών πινακίδων Κ- 20 (προειδοποίηση για εκτέλεση έργων) και Ρ-32 (προσωρινό όριο ταχύτητας 30χλμ./ώρα) σε κατάλληλες θέσεις, για την προειδοποίηση των οδηγών.
Στάδιο Γ.2
- Το στάδιο Γ.2 θα εφαρμοστεί μετά την ολοκλήρωση των εργασιών στο προς Λαμία άκρο του έργου, περιλαμβανόμενης της εγκατάστασης της μόνιμης σήμανσης και ασφάλισης σύμφωνα με την υποβληθείσα από Σεπτέμβριο 2024 σχετική μελέτη. Επομένως, θα γίνει άρση της προσωρινής κυκλοφοριακής διαρρύθμισης στο τμήμα (Χ/Θ 0+402 ως Χ/Θ 0+482,78) και θα παραμείνει μόνο σήμανση προειδοποίησης για την προσέγγιση σε περιοχή εκτέλεσης έργων, με εγκατάσταση προσωρινών πινακίδων Κ-20 (προειδοποίηση για εκτέλεση έργων) και Ρ-30 (απαγόρευση προσπέρασης), καθώς και σταδιακή μείωση του ορίου ταχύτητας σε 30χλμ./ώρα.
- Στο προς Αθήνα άκρο του έργου (Χ/Θ 0-090 ως Χ/Θ 0+000) καθώς και στο εσωτερικό αυτού θα παραμείνει σε ισχύ η προσωρινή σήμανση του Σταδίου Γ.1.
β) Οι προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα εφαρμοσθούν από το Σάββατο 31-05-2025 έως και την Κυριακή 31-08-2025 και οι εργασίες θα εκτελούνται από την ανατολή έως και πριν τη δύση του ηλίου.
γ) Τέλος, επισημαίνεται ότι θα πρέπει να γίνεται απόκρυψη των ενδείξεων της υφιστάμενης μόνιμης οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης, που δεν θα ισχύουν κατά τη διάρκεια των ρυθμίσεων και να τοποθετείται προσωρινή σήμανση σε κατάλληλες θέσεις, με αποκλειστική ευθύνη του Αναδόχου. Επιπλέον, η περιοχή των ρυθμίσεων θα πρέπει να φωτίζεται επαρκώς κατά τη διάρκεια της νύχτας καθώς και σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών.
δ) Σε περίπτωση ταχύτερης ολοκλήρωσης των εργασιών, η κυκλοφορία θα αποκατασταθεί νωρίτερα από τον προγραμματισμένο χρόνο.