Γ. Σαρακιώτης: «Κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη και Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, με δύο λόγια “Business as usual”»


Tags |

Επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», καθώς και για τα μεγάλα προβλήματα που καταγράφονται με την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής τοποθετήθηκε (27/7) ο Βουλευτής Φθιώτιδας και Αναπληρωτής Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Προοδευτική Συμμαχία, Γιάννης Σαρακιώτης, ο οποίος ανάμεσα σε άλλα σημείωσε:

«Δεν έχει φέρει ούτε ένα νομοσχέδιο το Υπουργείο Παιδείας, ούτε μια τροπολογία τα 2 αυτά χρόνια που να μην προωθεί, άλλες φορές εντέχνως και άλλες φορές εξόφθαλμα και προκλητικά ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα στη βάση των πελατειακών σχέσεων που έχει δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια. Και για μια ακόμη φορά ξεπερνάτε το χειρότερο εαυτό σας, λειτουργώντας με όρους “οικονομίας της αγοράς” και μάλιστα στη χείριστη έκφανσή της, επί του ευαίσθητου χώρου της Παιδείας».

Αναφερόμενος στο μείζον ζήτημα της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής η οποία στέρησε από χιλιάδες παιδιά την εισαγωγή τους στα ανώτατα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα της επιλογής τους, ο Βουλευτής Φθιώτιδας τόνισε ότι:

«Η νομοθετική αυτή σας πρωτοβουλία έρχεται δε ως συνέχεια της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, η οποία άφησε εκτός Σχολών της προτίμησής τους μαθητές, οι οποίοι είχαν συγκεντρώσει περισσότερα από 20.000 μόρια! Οι “άριστοι – άχρηστοι” όπως αυτοαποκαλούνται οι νέοι αυτοί. Και ενώ νωρίτερα προηγήθηκε (το Δεκέμβριο του 2020) η εξομοίωση των τίτλων των κολεγίων με πτυχία  Πανεπιστημιακών σχολών. Προφανώς και υπήρχε «σχέδιο», όχι όμως με γνώμονα την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά τη μετατροπή της σε μια “ελεύθερη στεβλή αγορά” λειτουργούσα με όρους επιχειρηματικότητας και κέρδους»

ενώ συμπλήρωσε απευθύνοντας τα παρακάτω ερωτήματα:

«Με ποια δημοκρατική λογική μπορεί μια σχολική μονάδα να λειτουργεί αυτόνομα και να συνδέει την ύπαρξή της με την εξεύρεση πόρων; Πώς είναι δυνατόν ένα σχολείο να κρίνεται ότι δεν επιτελεί το έργο του επειδή δε φέρνει… κέρδη;

Επιπροσθέτως, εστιάζοντας στον ευρύτερο κοινωνικό ρόλο που επιτελεί το δημόσιο σχολείο και στο δικαίωμα του συνόλου των παιδιών στην ισότιμη πρόσβαση στη μάθηση, ο κ. Σαρακιώτης συμπλήρωσε τα εξής:

«Το δημόσιο σχολείο είναι αυτό, από το οποίο αποφοίτησε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων επιστημόνων και επιχειρηματιών που διαπρέπουν αυτή τη στιγμή στη χώρα μας και στο εξωτερικό. Είναι αυτό, που παρά τα επιμέρους προβλήματα, έχει επιτρέψει σε όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά να απολαμβάνουν τα ίδια δικαιώματα στη μάθηση και στην κοινωνική ανέλιξη βάσει των δυνατοτήτων τους. Το δημόσιο σχολείο έχει αποτελέσει διαχρονικά “κυψέλη δημοκρατίας και ισότητας” όλων των νέων χωρίς περιορισμούς και χωρίς εξαιρέσεις»

ενώ κατέληξε απευθυνόμενος στην κα Κεραμέως:

«Αυτό το σχολείο στοχοποιείτε όπως στοχοποιήσατε και λοιδωρήσατε τα ελληνικά πανεπιστήμια, όπως στοχοποιήσατε τους νέους κατά τη διάρκεια της πανδημίας και κερδίσατε επάξια τον τίτλο που σας έχουν απονείμει τα παιδιά ως η “δολοφόνος των ονείρων τους”».